6.7.2012

OKRA - se oikea maatalousnäyttely

herätys oli varttiavaille ysi ja puol kymmenen maissa lähdettiin ajamaan kohti Oripäätä :) Siellä sitten maatalousnäyttelyyn ihan ekaa kertaa koskaan, ja oli kyllä sen arvosta. Näin paljon uutta ja mielenkiintoista. Kivointa oli ehdottomasti tavata Matsku ja nähdä vähän lehmä näyttely elämää.. 
 Tänään oli junior handler päivä. Eli lehmiä ei niinkään arvosteltu vaan miten saan lehmäs liikkeelle, miten se seisoo, miten nopeasti toimit tuomarin ohjeiden mukaisesti yms. Aika hankalalta näytti :D Päivä oli lämmin ja kaikin puolin mukava!  :)  Mitäpäs siitä enempää turisemaan :D tsiigailkaa kuvia !






 Äiteee <3










 Sonni (990kg)


 Tämä sonni on siitä elisan vanhasta mainoksesta ("Melkonen sonni" "Nooo.. se nyt on tollane rimpula") jos joku sellasen muistaa :)
 Matsku laittoi jollain aineella ton selkäharjan pystyyn... Kun ne on klipattu tollain että selkään jää jotta selkälinja näyttäis suoralta :)


 Matildan näyttely elukka Ilona 



 Ei se oo pelkästään tyttöjen juttu ! Tää poika on mua vuodne nuorempi ja se voitti 97-96 luokan! Ja niinkun kuvasta näkyy.. Se lehmä ei liiku ihan helposti vaan sitä täytyy oikeesti kiskoa ja vääntää ja repiä ja töniä  :D


 Matilda ja Ilona


 Matildan luokassa oli... öö mitäs mä valhetelisin.. joku 10 osallistujaa ja matsku ja ilona oli kolmanneks viimesiä :D Oon silti ilonen niidne puolesta koska se ei todellakaan näyttäny helpolta tpuhulta ja Ilona oli aika jukuripää :)

Sitten kun tultiin Okrasta lähtin melkein heti Veerankanssa myllyyn ja löysinkin jotain :) Ihanan pienen ruskean laukun (lindex 14.95), aurinkolasit (lindex 5.95) ja sitten cubuksesta sellasen tropin mut en jaksanu ottaa siitä kuvaa :D 


2 kommenttia:

  1. Jup jep olin itse näyttelyasettajana okrassa lehmä puolella ja kyllä alkoi naurattaa toi kuva mis toi vanhatalon poika on haarat levällään inca hiehon liikkumis vaikeuksien takia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VastaaPoista
  2. Joo mä olin ite junnuna siel ja joo nii. Poikii vois kans saada lisää tonne kehää. Ei pojat oo yhtää sen huonompii ku tytötkää. Antti Vanhatalo mikä voitti 96-97 luokan on ollu monissa kisoissa ja pärjännyt aikahyvin. Sillä on vaikka kuinka monta luokkavoittoa. Itse olin siellä 00-01 luokassa 2.

    VastaaPoista